Pernikkel

Een warme huisstijl en unieke illustraties

Pernikkel is hét restaurant in Groningen om jouw all day breakfast te scoren. Uiteraard troepvrij en huisgemaakt. En mét producten van lokale leveranciers.

De vraag van Pernikkel

Pernikkel had al een duidelijke visie, maar de vertaling naar hun visuele communicatie ontbrak. Daardoor kwam hun verhaal en waar ze voor staan nog niet sterk genoeg over. Tijd voor verandering! Maar hoe breng je je verhaal tot leven in je huisstijl, maar ook in het restaurant?

Klant
Pernikkel
Sector
Restaurant
Gedaan
Concept, huisstijl, illustraties

Wat hebben we gedaan

We kregen de ruimte om creatief aan de slag te gaan, maar ook om met adviezen te komen over de beste aanpak. Lees hieronder de stappen en onze aanpak.

  1. Brandingstrategie: we gingen met de eigenaar van Pernikkel in gesprek om echt te snappen waar Pernikkel voor staat en wie de doelgroep is. We gaven advies over wat dat betekent voor de visuele identiteit van het restaurant.
  2. Visuele identiteit: het logo bleef hetzelfde, dat was de basis. Maar we ontwikkelenden een aanvullend beeldmerk, passende kleuren en diverse huisstijlelementen om tot een visuele identiteit te komen die past als een jas.
  3. Ontwerp: we ontwierpen een concept om in de zaak te laten zien waar Pernikkel voor staat. Onderdeel van het concept zijn de unieke illustraties die de leveranciers van Pernikkel een gezicht geven.

De eigenaar van Pernikkel is momenteel bezig op de nieuwe visuele identiteit te vertalen naar het restaurant. Zo vind je nu posters van de lokale leveranciers in het restaurant én zijn de muren geschilderd in de warme kleuren die we toevoegden aan de huisstijl. En voilà, de nieuwe visuele identiteit zorgt voor een complete beleving als je Pernikkel binnenloopt.

Voor mijn restaurant hebben Daniëlle en Lilian van Yibin hun creatieve talenten laten spreken – en hoe! Deze enthousiaste professionals zorgen niet alleen voor sterke visuele communicatie, maar ook telkens weer voor een glimlach op mijn gezicht.

Vanaf het eerste contactmoment waren ze snel, betrokken en bereid om mee te denken. Na de overname van het restaurant planden we samen een inspirerende brainstormsessie om te kijken naar de toekomst en de juiste communicatiemiddelen die daarbij passen. Ze nemen echt de tijd, luisteren goed en denken actief mee. Het enthousiasme dat ze uitstralen bij het opleveren van het eindproduct is aanstekelijk – net zo groot als mijn eigen enthousiasme.

En ook nadat de klus geklaard was, bleef het contact warm. Regelmatig drinken we nog samen een kop koffie. Want bij Yibin betekent 'opgeleverd' zeker niet 'afscheid nemen'.
Maaike van der Maar
Eigenaar Pernikkel