Wat hebben we gedaan
We kregen de ruimte om creatief aan de slag te gaan, maar ook om met adviezen te komen over de beste aanpak. Lees hieronder de stappen en onze aanpak.
- Brandingstrategie: we gingen met de eigenaar van Pernikkel in gesprek om echt te snappen waar Pernikkel voor staat en wie de doelgroep is. We gaven advies over wat dat betekent voor de visuele identiteit van het restaurant.
- Visuele identiteit: het logo bleef hetzelfde, dat was de basis. Maar we ontwikkelenden een aanvullend beeldmerk, passende kleuren en diverse huisstijlelementen om tot een visuele identiteit te komen die past als een jas.
- Ontwerp: we ontwierpen een concept om in de zaak te laten zien waar Pernikkel voor staat. Onderdeel van het concept zijn de unieke illustraties die de leveranciers van Pernikkel een gezicht geven.
De eigenaar van Pernikkel is momenteel bezig op de nieuwe visuele identiteit te vertalen naar het restaurant. Zo vind je nu posters van de lokale leveranciers in het restaurant én zijn de muren geschilderd in de warme kleuren die we toevoegden aan de huisstijl. En voilà, de nieuwe visuele identiteit zorgt voor een complete beleving als je Pernikkel binnenloopt.