Gemeente Groningen

Plannen en verhalen tot leven brengen

In sommige Groningse wijken gaat het niet goed. Problematiek rond onderwijs, wonen, werk, meedoen en veiligheid pakt Gemeente Groningen daar in samenhang aan.

De vraag van Gemeente Groningen

Hoe ze dat aanpakken staat in verschillende plannen. Daar moest een goed concept voor bedacht worden, want het moest zeker geen bureaula-document worden. Maar ook verhalen uit de wijken wilden ze graag op een aansprekende manier delen.

Klant
Gemeente Groningen
Sector
Gemeente
Gedaan
Concept, huisstijl, infographic, drukwerk

Wat hebben we gedaan

  1. Conceptontwikkeling: we begonnen met een concept voor de beleidsplannen. Na het intakegesprek maakten we drie verschillende moodboards. Passend bij de wensen en doelgroep van Gemeente Groningen voor het programma Wijkvernieuwing. In gesprek kozen we samen een richting.
  2. Visuele identiteit: we werkten het concept uit tot een visuele identiteit met frisse en warme kleuren en golvende vormen. Ook een beeldbank aan illustraties en iconen voegden we toe aan de visuele identiteit.
  3. Ontwerp beleidsplannen: we ontwierpen drie beleidsplannen, met daarin infographics, illustraties en iconen. Hiervoor verzorgden we ook het drukwerk.
  4. Ontwerp campagne Wijkvernieuwing op z'n Gronings: om de verhalen van en over wijkvernieuwing meer te laten leven, ontwikkelde Gemeente Groningen een platform met verhalen. Hiervoor ontwikkelden we een afgeleide huisstijl, met iets aangepaste kleuren en een ander lettertype, en illustreerden we een plattegrond en iconen. Daarnaast maakten we een magazine, per wijk een uitvoeringsprogramma en diverse borden voor bijeenkomsten in deze stijl..